Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAbraham, Suzanne
TitelUsing a Phonological Framework to Describe Speech Errors of Orally Trained, Hearing-Impaired School-Agers.
QuelleIn: Journal of Speech and Hearing Disorders, 54 (1989) 4, S.600-09Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterArticulation Impairments; Consonants; Elementary Secondary Education; Error Analysis (Language); Error Patterns; Hearing Impairments; Phonology; Speech Skills
AbstractA phonological framework was used to describe the speech errors of 13 orally trained hearing-impaired children, ages 6 to 16. Among findings were that initial consonant inventories were larger than final consonant inventories and that production accuracy was significantly related to size of consonant inventories. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: